Direct van het racecircuit naar de weg.

De ABT 'Complete set' voor voelbaar meer rijplezier.

Of het nu gaat om motortechniek, carrosserie, sportvelgen, uitlaattechniek, chassis of remmen: steeds beter worden, nieuwe doelen stellen, winnen - deze claim is onze drijfveer, op het racecircuit en bij de ontwikkeling van intelligente tuning-componenten voor de weg. Dat is onze filosofie - die niet voorkomt uit droge theorie, maar het resultaat is van een decennialange, harde leerschool in de internationale motorsport. Deze unieke competentie en ervaring alsmede het intensieve partnerschap met de technologisch toonaangevende producenten Audi en VW zullen ons ook in de toekomst in beweging houden.

Johann Abt begint een hoefsmederij in Kempten.

Kleinzoon Johann Abt rijdt zijn eerste race op de grasbaan in Kempten. Meer dan 300 motorsport-overwinningen volgen.

ABT Tuning wordt opgericht. Met de Abarth bereikt Johann Abt topresultaten bij tal van bergraces.

Bij VW rolt de eerste Golf van de band. ABT is voortaan een van de toonaangevende bedrijven op het gebied van autotuning. Het ABT-team is tweevoudig winnaar in de toerwagenklasse 'Trophée l'Avenir'.

Chiptuning ziet het levenslicht en wordt geperfectioneerd door de specialisten van ABT. Eerste successen bij de Formule-raceklasses. 

Christian en Hans-Jürgen Abt hebben nu de leiding over de onderneming in handen en richten in 1991 ABT Sportsline GmbH op. Christian ontwikkelt zich tot een succesvolle coureur en behaalt in 1991 de overwinning in de Formule Junior, wordt in 1992 kampioen in de Formule 3 (B-ranking) en wint tenslotte in 1999 het STW-kampioenschap.

Nadat Audi zich van de STW terugtrekt,  neemt ABT Sportsline het engagement alleen op. En hoe: Bij negen van tien races staat of Christian Abt of zijn teamgenoot Kris Nissen op het podium – of allebei. Het seizoen wordt beïnvloed door het duel tussen Christian Abt en Opel-coureur Uwe Alzen, dat zich als keiharde strijd aftekent. Christian Abt wordt een waardige evenals sensationele kampioen, die hiermee het grootste success van de ondernemingsgeschiedenis tot op heden behaalt.

Het team ABT Sportsline wint in 2002, 2004, 2007, 2008 en 2009 de belangrijkste toerwagenklasse, de DTM. In 2009 kon Christian Abt met zijn R8 LMS bovendien het ADAC GT Masters in zijn voordeel beslissen. Zijn neef Daniel haalde met de overwinning van het ADAC Formule Masters de derde titel naar de Allgäu. ABT Sportsline GmbH heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst, is vertegenwoordigd in bijna 70 landen op alle vijf continenten en is tot op de dag van vandaag de grootste tuner ter wereld voor de merken Audi, VW, Seat en Škoda. 

Naast Christian Abt, Laurent Aiello, Mattias Ekström en Martin Tomczyk completeert de voormalige formule 1 coureur Karl Wendlinger uit Oostenrijk het kwintet. Het seizoen begint met een  dubbele overwinning in Hockenheim – voor het eerst leidt ABT Sportsline de DTM tabel. Bij in het geheel negen van de tien races  juicht tenminste één ABT coureur op het podium. Ten slotte wordt de man met de meeste overwinningen, de beste resultaten bij kwalificatie en pole positions (telkens 4) en de snelste rondes (3) kampioen: Laurent Aiello. Voor het privé-team ABT Sportsline gaat er met de triomf tegen Mercedes-Benz en Opel een droom in vervulling.

Adria, Lausitzring, Zandvoort, Brünn: Mattias Ekström heeft vier heats gewonnen en werd op het einde met 17 punten voorsprong kampioen in de DTM. De Zweed stond slechts drie keer niet op het podium, maar scoorde altijd punten – dat mag je bestendigheid noemen.

Het duel ging tussen Bruno Spengler en Mattias Ekström: na de finale had 'Eki' drie punten voorsprong op de Canadees – en dat terwijl ze beiden slechts één keer wisten te winnen. Mattias Ekström won aan het begin van het seizoen in Hockenheim, maar reed voor de rest altijd mee vooraan. Zijn Audi Sport Team ABT Sportsline heeft ook het teamklassement gewonnen.

Titelverdediging voor ABT: dit maal was Timo Scheider de kampioen met overwinningen in Oschersleben, Brands Hatch en bij de finale in Hockenheim. Dankzij zijn stalen zenuwen kon de man uit Lahnstein zijn ergste concurrent Paul DiResta op afstand houden.

Titelhattrick gelukt: Timo Scheider herhaalde zijn triomf uit het voorafgaande jaar en werd opnieuw kampioen. Voor ABT was dit het derde DTM-kampioenschap op rij – en onderdeel van een uiterst succesvol jaar.

Nog een titel: Het ADAC GT Masters werd de ideale bühne voor Christian Abt. De voormalige DTM-prof had zijn Audi R8 perfect onder controle en behaalde de overwinning aan het einde van het seizoen met 12 punten voorsprong – een topprestatie voor de toen 42 jarige coureur.

En de derde triomf: Christian Abt beëindigde 2009 zijn actieve loopbaan, terwijl de carrière voor Daniel Abt nu pas echt begon. Nog vóór zijn 17e verjaardag won de zoon van de ABT Sportsline directeur Hans-Jürgen Abt het ADAC Formule Masters – en rondde het perfecte sportjaar van de Allgäuers af.

Succesvolle promotie: Daniel Abt wisselde naar de Duitse Formule-3-Cup en toonde ook daar zijn talent. Aan het einde werd de debutant tweede in het algemene klassement.

Er is maar én Team ABT Sportsline: ook al was het niet genoeg voor de eindoverwinning – de 'jonge wilden' van ABT wisten in het ADAC GT Masters te overtuigen. Tenslotte konden zij samen met de crew de duidelijke overwinning in het teamklassement vieren.

Sinds 2006 was de DTM een duel tussen Audi en Mercedes-Benz. ABT Sportsline voltooit het eind van dit tijdperk met een verdere titel: Mattias Ekström en Mike Rockenfeller halen de team kampioenschap naar Kempten. Voor 2012 ziet het er anders uit: BMW start in de DTM, alle fabrikanten construeren nieuwe voertuigen. De topmensen in de Audi A5 DTM van het Audi sport team Abt Sportsline zijn Mattias Ekström en Timo Scheider.

Na een uiterst succesvol GP3 seizoen, met Daniel Abt als nummer twee, tekent de 20-jarige uit Kempten het contract bij het team Lotus GP, om in het erop volgend jaar in de gerenommeerde GP2 serie te starten. Ze geldt als top-talentklasse van de formule 1. De coureurs sturen Dallara GP2/11 formule raceautos, welke over een 612 pk sterke V8 beschikken.

Van de racesport op de straat: voertuigen zoals de indrukwekkende RS5-R tonen het ABT Know-How en worden enthousiast opgenomen door pers en klanten. Onder meer verkrijgt de extreme athleet, immers rond 100 kilogram lichter dan het serievoertuig, de onderscheiding als beste Coupé in het bereik tuning bij de „Sportscars des Jahres-Wahl“ van het gerenommeerde magazijn Auto Bild.

ABT Sportsline is geslaagd in een succesvolle start van een nieuw tijdperk in de motorsport: Met meerdere podiumsplekken heeft het enigste Duitse team met de coureurs Lucas die Grassi en Daniel Abt in het internationale starterveld van de Formule E hun stempel opgedrukt. Met een top snelheid van 230 km/h, van 0 op 100 km/ in onder drie seconden, een sound net een startende straaljager en extra suspense door de unieke FanBoost – dat is  Formule E.

 

 

Met name de RS6-R lokte 2015 jubelgezangen uit. Klanten alsmede journalisten zijn unaniem van mening: De bolide combineert een perfect gevoel van super sportwagen met dagelijkse bruikbaarheid. Dankzij 730 Pk, 920 Nm, 320 km/h top speed en veel carbon nam de bolide talrijke prijzen weg.

Precies 120 jaar geleden legde de smid Johann Abt de eerste steen voor de nu wereldwijd bekende en grootste veredelaar voor voertuigen van het Volkswagen concern. In 2016 vierden wij samen met onze vrienden en klanten onder meer met diverse, gelimiteerde exclusieve modellen op de basis van Audi TT, Audi Q3 of VW T6.

 

 

boxfetish.net
extremeclip.net
scathd.com